doaku untukmu sayang

Monday, April 22, 2013

CINTA KU . :)

Assalamualaikum. 

rasanya sudah lama sya tidak menaip2 di kotak ini. keadaan kewangan kurg stabil la katakn. (tiada kena mgena) haha ! 

today, oisehh bspeking la pulokk. hoho. :D  . sya mau ckp mgenai cinta ? c i n t a . haaaa, jgn salah paham, bukan cinta kpd hambaNya tau. cinta kpd Yang Esa. okehh. sebelum tu, baca dulu pbualan di bwh : 

-haz , aku terasa na jd cm kau


-knp ni dear ???


-ntahh
terasa byk dosa kat diri aku niih
padahal kita tatau mati bila


-istigfar byk2 sayang


-mana na tau aku mati sekarang ka
nape tiap kali aku na berubah msty ta smpay seminggu
sedihh nyaaa
pastu buad balik mcm dulu
apa nih hazz ? aku mcm maen2 en islam lak


-jgan ckp mcm tu
kita kalo mau brubah ni, mmg akan byk dpt halangan
kita kna sabar
Allah mau uji keimanan kita
itu kau msti tahu
jgan salah kn diri
ksimpulannya, bersihkn diri dgan mulakn dari hati


-kau dulu cena leh berubah ?
padahal dulu kau lhaa plg gila dr aku
aku ok siked
hmmm
hahaha
orry ungkit kisah kau dulu
*sorry
kau cerita lhaa cena leh jd cm tuh ?


-hehe
xpa sayang
sbnarnya bgni
start tahun lepas
ptgahan tahun
ak mula pikir psal umur ak
18TAHUN !
berbaloikah Tuhan beri aku umur yg pjg tanpa berbuat apa2 kbaikan ?
ak rsa bsalah
sedangkn hidup ak senang
ak masih ada parent
tapi ak kurg msyukuri nikmat Tuhan
cuba kalo kau la kn
kau buat baik dgan org tu
tapi dia buat xtau
apa kau rsa ?
sakit kn ?
tapi Tuhan tidak
dia tetap bagi aku oksigen sperti yg diperlukn oleh stiap makhluk d bumi ni
knp ak belum sedar lagi dgan hakikat tu
lebih2 lagi Tuhan Maha pemaaf
so ak start bfikir
ak msti rebut peluang yg masih ada
sblum malaikat maut mjemput ak

1:45pm

- hazzzzz
kau buad aku takud
hmmm
aku pun pena gak terfikir
kdg2 aku tnya diri aku
apa aku buad kat ats bumi nih
lngsung tadak
kdg2 aku trfikir napea aku edup kt dunia nih kalau aku sendiri tatao nak buad amalan
somtym aku pena trfikir nak berubah
aku berubah , tp sekejap
then , aku fikir lg , aku berubah , then buad lg
apa aku nih ?
siyes aku rasa mcm aku men2 en islam .
skjap buad , skjap tak
solat punn kdg2 aku tngguh
dlm sehari tuh mgrib ngan isya ja aku solat
yg len aku tngl , jrg gila solat
byk nyaaa dosaa aku hazzz
betul apa kau ckp
Allah buad baek ngn kita . tp kita
???

-mcm yg aku ckp tadi
kalo mau berubah
smuanya msti bermula dari hati
insyAllah akan teguh pdirian tu lepas ni
yg ptig, kna byk bdoa

okeh, crta di atas adalah pbualan antra sya dan sorg rakan sya. :) setelah saya berubah, insyAllah,

 hati sya lebih tenang. aurat lebih terjaga. satu nasihat sya kpd rakan2 semua, kalo dah rsa mau 

berubah, JANGAN TANGGUH ! kita sngt beruntung kalo sudah ada perasaan sedemikian. 

Alhamdullilah. xda yg mustahil. stiap mnusia ada kesilapan tersendiri. tapi setinggi manapun sebesar 

manapun kesalahan yg telah kita lakukan, insyAllah pasti Allah akan terima kita . sebab apa ? 

ALLAH kn Maha Pemaaf .



tidak malukah kita mgunakn segala nikmat yg diberikan Tuhan ? tapi kita tidak pernah sedikitpun 

mhargainya. tidak pernah sujud kpdNya. kalau bukan sekarang ? bila lagi ? ajal akan dtg 

ANYTIME ! kullu nafsin zaaikatul maut. ! berubah la dari sekarang. saya sendiri masih dlm proses 

mperbaiki diri yg serba kekurangan ini. apa yg utama IKHLASKAN HATI ! kerana semuanya 

DATANG DARI HATI YG IKHLAS ! :)


No comments:

Post a Comment